Макарова Надія Геннадіївна
Напрями роботи практичного психолога:
- Діагностична робота з дітьми
- Діагностична робота з педагогами та батьками
- Корекційно-відновлювальна та розвивальна робота з дітьми.
- Консультативна робота з педагогами та батьками.
- Просвітницька робота з педагогами та батьками.
- Організаційно- методична робота .
Програми, затверджені ЦППО, які використовуютьсяпрактичним психологом в роботі:
⦁ Програма корекційно-відновлювальних занять для індивідуальної роботи з дітьми із ЗНМ (загальним недорозвитком мовлення )(укладач – Коханюк Н.Б.).⦁ Формування психологічної готовності дітей до навчання в школі за програмою «Пригоди майбутніх першокласників» (укладач – Тимошенко Г.В.).⦁ Розвиток пізнавальних процесів за програмою «Вчуся, граюсь, розвиваюсь» (укладач – Хотей К.В.).⦁ «Розвиток пізнавальної сфери дошкільників» Корекційно-відновлювальна та розвивальна програма занять для дітей середнього дошкільного віку (укладач – Дмитрюк О.С).⦁ Корекційно-розвивальна програма з формування емоційної компетентності дітей 4-5 років «Чарівний світ емоцій» (укладач – Сімак О.І.).⦁ «Крок до спілкування» Корекційно-розвивальна програма з розвитку комунікативних умінь та формування навичок позитивного спілкування для дітей 5-6 років (укладач – Федорук Л.В.).
Поради психолога стосовно адаптації дитини до дитячого садочка
У всіх батьків рано чи пізно настає період, коли їхня дитинка підросла і має йти до дитячого садочка. Це хвилюючий момент як для батьків, так і для дітей. Початок відвідин дитиною дошкільного навчального закладу є новим етапом у її житті та періодом адаптації, тому краще підготуватися заздалегідь, бо часом адаптація до умов садочка минає дуже болісно.Адаптаційний період – серйозне випробування для малюків 2-3 років життя. Спричинені адаптацією стресові реакції надовго порушують емоційний стан малюка.
Як перевірити готовність дитини до школ
Що насправді необхідно дитині для початку навчання, а що не таке важливе? Складники шкільної готовності:
Дитина готова до школи, якщо:
- Її багато що цікавить, вона ставить запитання.
- Любить робити щось, може зайняти себе сама.
- Їй цікаво пізнавати нове.
- Вона робить висновки й умовиводи.
- Вона просить читати їй книжки й уважно слухає їх.
- Може спокійно почекати деякий час.
- Може цілеспрямовано йти до своєї мети.
- Дитину цікавить школа, вона хоче піти туди.
- Дитина легко встановлює контакт і нормально спілкується з іншими людьми.
- Грає в ігри за правилами, дотримується встановлених правил.
- Досить фізично розвинена, спритна.
- Має повністю сформовані навички самообслуговування.
Дитина не готова до школи, якщо:
- Має серйозні логопедичні проблеми, які не розв’язали раніше (рекомендується консультація логопеда).
- Дитина часто хворіє (шкільне навчання бажано починати ближче до 7 років).
- Дитина завжди надає перевагу грі, навчальна діяльність її зовсім не приваблює.
- Психічні процеси (пам’ять, увага, мислення, вольові якості) не сформовані досить, щоби дитина могла витримувати навчальне навантаження*.
- Дитина має проблемну поведінку – агресивна, занадто тривожна, не дотримується правил поведінки тощо (рекомендується консультація психолога).
- Будь-які хронічні захворювання, стреси (розлучення батьків, госпіталізації дитини, втрата близьких) у дошкільному віці – це привід подумати про початок шкільного навчання ближче до 7 років.
За допомогою фахівців і за підтримки батьків дитина впорається та після дошкільної підготовки буде готова сісти за парту, задоволена та зацікавлена у навчанні.
Джерело: