Стрільчук Ірина Ігорівна
Логопедична робота – складний динамічний процес, який передбачає комплексну роботу в певних напрямках:
- Обстеження та діагностика мовлення дошкільників.
- Проведення корекційної роботи:
• уточнення та розвиток лексичної сторони мовлення;
• формування граматичних умінь та навичок;
• розвиток фонематичних процесів;
• формування правильної вимови звуків та введення їх у зв’язне мовлення;
• розвиток дрібної та загальної моторики;
• розвиток мовного дихання (при потребі); - Проведення пропагандистської роботи серед педагогів та батьків.
Яких дітей беруть на логопункт?
На логопедичний пункт зараховуються діти з 5 років з нескладними мовними порушеннями.
На логопедичні пункти беруть не всіх дітей звичайного дитячого садка, а тільки ті які найбільш потребують допомоги.
Існує черговість залежно від ступеня тяжкості порушення мовлення.
У першу чергу зараховуються діти 6 років, яким через рік вступати в школу.
А так само ті, хто не закінчив заняття з логопедом у минулому році.
Всі інші, що потребують допомоги логопеда, ставляться на чергу.
Діти молодшої i середньої групи можуть отримати логопедичну консультацію.
Яким порушенням (логопедичними висновками) можно потрапити на логопункт?
Найчастіше приймаються діти з такими логопедичними висновками:
порушення вимови окремих звуків – ФНМ
порушення вимови окремих звуків та їх сприймання – ФФНМ
В якому режимі проходять заняття на логопункті?
Фронтальні (з группою дітей) – 2 рази в тиждень,
індивідуально-підгрупові заняття – 2 рази в тиждень.
Найкращий ефект, звичайно ж, дають індивідуальні заняття.
Як часто проводяться з вашою дитиною індивідуальні заняття та їх тривалість, логопед визначає в залежності від ступеня виразності мовного порушення, віку дитини і його психофізичних особливостей. В основному індивідуальні заняття на логопункті тривають від 10 до 20 хвилин.
Мета індивідуальних логопедичних занять – корекція звуковимови та розвиток фонематических процесів.
Так як логопедична допомога потрібна великій кількості дітей з різними видами мовних діагнозів, то терміни роботи з кожним з дітей можуть сильно відрізнятися. Тому з логопункта в дитячому саду діти виводяться не всією групою, індивідуально, в міру виправлення мовного порушення. А на звільнене місце відразу ж зараховується інша дитина з тих, що стоїть в черзі.
Таким чином, логопункт при ЗДО – це відкрита і дуже рухлива система.
Поодинці вирішити задачу повної корекції мовлення дітей логопеда дуже важко. Тому він посилено залучає до роботи і батьків, і фахівців дитячого садка.
Для успішного виправлення мовлення дітей просто необхідна допомога батьків! Вони повинні виконувати всі рекомендації логопеда, регулярно відвідувати консультації з фахівцем, виконувати домашні завдання, які видаються один раз на тиждень. І, звичайно, з боку батьків потрібен пильний контроль за мовленням дитини.